عربی گروه های آموزشی دوره اول متوسطه استان آدربایجان غربی

۱۲ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

ارسال گزارش جلسه ی درس پژوهی ونظارت بالینی

چهارشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶ ب.ظ
جهت دریافت گزارش نظارت بالینی ودرس پژوهی بر روی آن کلیک نمایید.
گزارش جلسه ی درس پژوهی ونظارت بالینی

ارسال کلیپ آموزشی ساعت

چهارشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹ ق.ظ
جهت دریافت کلیپ آموزشی ساعت بر روی آن کلیک نمایید.
ارسال از سرگروه محترم ناحیه 2 آقای جانعلی پاکپور
کلیب آموزشی ساعت

مطالبی در مورد نظارت بالینی

چهارشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۵۳ ق.ظ
جهت دریافت مطالبی در مورد نظارت بالینی برروی آن کلیک نمایید.
                  نظارت بالینی
جهت دریافت فرم های نظارت بالینی مخصوص سرگروه ها برروی آن کلیک نمایید.
فرم نظارت بالینی مخصوص سرگروهها
جهت دانلود حِوارٌ هَاتِفی از برنامه های دبیرخانه کشوری درس عربی برروی آن کلیک نمایید.
           حِوارٌ هَاتِفی

جهت دریافت داستان شماره 3 از سری داستان های جحا از برنامه های دبیرخانه برروی آن کلیک نمایید.
داستان شماره 3

ارسال طرح درس های برگزیده

چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰ ق.ظ
جهت دریافت طرح درس های برگزیده توسط آقایان اکبر عبدیل زاده از ناحیه یک وآقای ناصر هاشم پور از شهرستان پیرانشهر و خانم نسرین دارابی از شهرستان مهاباد  وآقای فخر الدین حاجی تاش از شهرستان اشنویه برروی آنها کلیک نمایید.
1 - آقای اکبر عبدیل زاده الف
1 - آقای اکبر عبدیل زاده  ب
2 - آقای ناصر هاشم پور
3 - خانم نسرین دارابی
4 - آقای فخر الدین حاجی تاش


ارسال برگزیدگان طرح درس های ارسالی 96-97

چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۱۱ ق.ظ
با عرض سلام
جهت دریافت برگزیدگان طرح درس های ارسالی 96-97 برروی کلمه ی برگزیدگان طرح درس های 96-97 کلیک نمایید.

   
     برگزیدگان طرح درس های 96-97

جلسه ی  توجیهی جشنواره ی نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری سال 96-97 راس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 96/10/6 در محل گروههای آموزشی متوسطه استان برگزار شد: اهم مطالب مطروحه : شیوه نامه ی ارسالی سال جدید برای همکاران وسرگروههای درسی توضیح داده شود. وسرگروههای استانی ومنطقه ای می توانند در جشنواره شرکت کنند به شرطی که در روند جشنواره وانتخاب داوری هیچ گونه نقشی نداشته باشند ومقرر شد در مدارسی که سرگروهها هستند مدیران ودبیران همان مدارس را با این شیوه نامه آشنا کنندوآنها را توجیه وتشریح نمایند ودر پی درخواست سرگروهها مقرر شد با هماهنگی معاونت آموزشی  ورئیس اداره ی تکنولوژی از برگزیدگان سال قبل (95-96) تقدیر شود .ضمناً شیوه نامه ی جشنواره در ذیل به حضورتان ارسال می گردد. با تشکرسرگروه های عربی استان
جهت دانلود شیوه نامه ی جشنواره ی نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری بر روی آن کلیک نمایید.    شیوه نامه


باسمه تعالی
کارگاه (آموزشی نظارت بالینی و درس پژوهی) سرگروهها،مدیران،معاونین ودبیران مدارس
استان آذربایجان غربی،ارومیه
مدرس: دکتر رزم آرا
۹۶/۹/۲۳پنج شنبه
اهم صحبت های دکتر رزم آرا در خصوص درس پژوهی:
پنج عاملی که در اجرای برنامه ها باید وزن یکسانی داشته باشند تا فرایند تعلیم و تربیت به نتیجه مطلوب برسد عبارتند از :
نیروی انسانی ، پول ، روش ها ، تجهیزات ، مدیریت
ومهم تر از این موارد، درک وفهم و ماهیت فلسفی نیز باید داشته باشد.چیزی که خوب فهمیده نشود حتما در اجرا با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد چه امکانات وجود داشته باشد چه وجود نداشته باشد.
برای اینکه کیفیت رو در امر تدریس بالا ببریم و خوب اجرا کنیم باید چند محور را تقویت کنیم:
یاددهنده ، یادگیرنده ، تجهیزات ، محتوا
تجهیزات سه قسم است :
1 .سخت افزار: پروژکتور و دیتا و ...
2 .نرم افزار : فکر افزار، معلم، روش تدریس معلم ، طرح درس
3.حل مسئله : معلم سعی میکند اعتماد به نفس دانش آموزانی را که با اعتماد به نفس پایین در کلاس درس
حاضر میشوند ، بالا ببرد.
در فرایند کیفیت ، رفتن، مهم تر از رسیدن میباشد . جنبشی در دنیا براه افتاده بنام جنبش تأمل در
تدریس. یعنی معلمی که قبل از تدریس فکر میکند .
دورویکرد فلسفی بر تأمّل و تفکّر قبل از تدریس حاکم است :
1 .فلسفه عینی گرا : طرفداران این فلسفه میگویند دانش آموز باید بر یک فرایند محرکه به فرایند
یادگیری دست پیدا کند.
2 .فلسفه عینی گرا : طرفداران این فلسفه دانش آموز محور و فرایند محور هستند.
در فلسفه عینی گرا دانش آموز به صورت یک ربات عمل کرده و خانواده و نظام آموزشی و معلم ،
کنترل کننده ربات هستند و در فلسفه ذهنی گرا دانش آموز زنده ست و نفس میکشد و حرکت میکند و......
معلم به عنوان هدایت کننده و حمایت کننده میباشد.
براساس این فلسفه دو رویکرد آموزشی بوجود می آید:
1. رویکرد محاسباتی ، که پردازش اطلاعات ذهنی دانش آموز را رقم میزند و کتابخانه زنده متحرک میسازد که رویکردی کاملا مخدوش میباشد و باعث میشود انسان حافظه گرا باشد.
2 . رویکرد فرهنگی: رویکرد تفسیر وپیچیدگی های جامعه می باشد.
درس پژوهی از رویکرد فرهنگی پیروی میکند و در صدد است دانش آموز را از یک فرد حافظه محوربه سمت یک فرد تفسیرگر و استدلال گر و دارای تفکر بالا سوق دهد.
هدف از درس پژوهی توانمند کردن معلم میباشد که با مشارکت سایر معلمان و استفاده از نظرات آنها درامر تدریس میباشد .

ارسال مرحله ی سوم ارزشیابی آغازین

سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۴۶ ب.ظ